torsdag 21 januari 2010

När molnet föll

Längs talltopparna jagar jäsande moln

varandra är du och en annan

någon som ryms i de svarta blåsorna

som stiger ner från silverkanten

& öppnar den rostiga dörren

ut ur mig




Hon har ögon som av glas, famnen full av sot

& naglar som strimlat morgonljus

när luften skakar av sprakande joner

spottar hon fradga av snö

Du har hennes nummer tatuerat på nästippen

där det balanserat i alla dina dagar

& tas fram när du är på andra sidan

dörren stängs och du står mitt bland skratten,

snöper tvivlarna på liv




Hon skrattar när du spikar upp deras rester

på väggen & etiketterar år för år

där och då minns du mig

klädd i korsningen sysslolös / driven

& innan du når fram

vänder jag mig om och går

obemärkt förbi dig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar